209_1

Típusa:Li-2T
A gyártás éve és helye:1949.
Gyártási száma:18433209
Magyarországra érkezett:1949. IX. 10-én
Első felhasználó:Magyar Néphadsereg

Dátum szerinti eseménylista:

A nyilvántartásban S-104 jelzéssel szerepelt, de
az időközben megváltozott jelzésrendszer miatt ez már nem kerültek felfestésre.
Átvételt követően, néhány nap múlva, 13-án Mátyásföldre repülték át
a repülőgépet, ahol az I. Önálló Szállítórepülő Raj kötelékében
a Repülő Műszaki Intézethez -REMI- került mint légvédelmi tüzérségi célvontató.
A Rákóczi Hadrend keretében magalakult a 16. Vegyes Repülőszázadhoz került,
előbb Szolnokon, majd 1950. május 7-ével bezárólag a megüresedet
Budaörsi repülőtérre repült.
1951. III. 28.Kaposvárnál a régi taszári bázison balasetet szenvesdett,
kijavították, és tovább maradt a hadrendben.
1954-ben209-es fedélzeti jelzéssel szolgálatban.
1957-benA Malév átvette, januárban még nagyjavításon. Lásd HA-LIX.
1958. III. 24.Megkapja a polgári légialkalmassági bizonyítványt, mint HA-LIX.
1964. XI. 30.A Magyar Néphadseregnek visszaadva, ahol 209-es jellel repül.
1974. I. 11.Selejtezik, Szolnokon a Kilián György Repülő Műszaki Főiskola
múzeumában helyezik el.
1997-benBudaörsre szállítják és a Goldtimer alapítvány elkezdte a felújjítást.
2001. IX. 21.Ismét a levegőbe emelkedett és azóta szolgálja a repülés történetét.