109

Típusa:Li-2T
A gyártás éve és helye:1949.
Gyártási száma:18433109
Magyarországra érkezett:1949. IX. 12-én
Első felhasználó:Magyar Néphadsereg

Dátum szerinti eseménylista:

A nyilvántartásban S-101 jelzéssel szerepelt, de
az időközben megváltozott jelzésrendszer miatt ez már nem kerültek felfestésre.
Átvételt követően, néhány nap múlva, 13-án Mátyásföldre repülték át
a repülőgépet, ahol az I. Önálló Szállítórepülő Raj kötelékében
a pilóták képzésében szolgált. Rövidesen intézkedés történt az egyes repülőgépek
felhasználását illetően, így a 109-es a szállító feladatokat látta el.
A Rákóczi Hadrend keretében magalakult a 16. Vegyes Repülőszázadhoz került,
előbb Szolnokon, majd 1950. május 7-ével bezárólag a megüresedet
Budaörsi repülőtérre repült.
1951. VII. 29-IX.11Belső utastér átalakítást végeznek rajta, hogy "kormányképként" teljesítsen szolgálatot.
1951. X. 1.Budaörsön megalakult 49. számú Önálló Szállítórepülő Századhoz kerül.
Személyzete kezdetben A. Jakovlev őrnagy vezette csapat, majd Fritz János főhadnagy, Sebők Zoltán főhadnagy pilóták,
Szedő Lajos főhadnagy megfigyelő, Ágoston Lajos törzsőrmester rádiós, Szabó István hadnagy hajózó szerelő, Talabér lajos főhadnagy műszaki kiszolgáló.
1952 nyaránA repülőgép állomáshelye Tökölre kerül.
1954-ben109-es fedélzeti jelzéssel szolgálatban.
1974Hadrendből kivonják, selejtezik.
1975Zánkai Úttörőtábor haditechnikai parkjában látható,
később a hadizöld 1975-ös kiállítási oldalszámot viselő repülőgépet fémszínre festik.
Elbontják, 1991-ben már nem volt a helyén.