HA-LIP
| A selejtezést követően, 1964. május 20-án átadták a Magyar Néphadseregnek, majd Ferihegyről, |
| a saját kerekein, Szolnokra vontatták, |
| a Malév műszaki szolgálat, Lukács István főmérnök, Ivánszky Hubert technikus, |
| valamint Kertész Gyula, a Magyar Néphadsereg légierejének tisztjének a közreműködésével. |
| Hadrendbe nem vonták, a Kilián György Repülő Műszaki Főiskola parkjában tárolták a 70-es évek végéig. |
| A hetvenes évek végén a repülőgépet szétszerelték és a Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtérre (LHSS) vontatták. |
| A szétszerelésről további képek a www.repulomuzeum.hu honlapon láthatók. |
| A repülőgép Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtéren. |
| 1990 környékén (1994 ősze előtt) a repülőgépet a Kukla család megvásárolta, és a Bócsa község melletti |
| benzinkútnál lévő technika parkban lett kiállítva, a mai napig itt látható. |
HA-LIR
| A forgalomból kivonás után a repülőgépet Ferihegyen tárolták, majd 1964. március 17-én, egyszeri engedéllyel, |
| Ferihegyről, a saját szárnyán Debrecembe repült, ahol átadták a város képviselőinek. |
| 1965-től a Nagyerdei-vidámparkban állt, jól gondozva és őrizve, a látogatók nagy örömére. |
| Az 1980-as évek végén a repülőgép szárnyait leszerelték, éa a város határában, a Hármas-hegyi parkban létesített |
| haditechnikai kiállításon, több repűlőgéppel és harcijárművel együtt helyezték el, elég számkivetett módon. |
| Az ideiglenesen összerakott repülőgép állapota romamosan romlott, életveszélyessé nyílvánították, |
| a tervezett felújításra nem került sor. |
| Az 1990-es évek elején a haditechnika parkot felszámolták, kiállítási tárgyai az ország különböző helyeire kerültek. |
| A Li-2 repülőgépet is szétszerelték, egyes források szerint Alsónémedibe vitték volna, de oda csak a két motor érkezett. |
| A repülőgép sorsa megpacsételődött, darabjai fémhulladékként értékesítették. |
HA-LIS
| A forgalomból kivonás után a repülőgépet Ferihegyen tárolták, majd 1964. március 20-án, egyszeri engedéllyel, |
| Ferihegyről, Olasz Károly kapitány és személyzete, a repülőgépet Pécsre repülte, ahol átadták a város képviselőinek. |
| Badacsonyi Ferenc, a Malév mérnöke vezetésével a Gagarin brigád (Bajor jános, Bocskai László, Bordás Lajos, |
| Heib Károly, Kása János, Kövesdi István, Máté Béla, Tanos Gyula, Varga Imre), a repülőgépet szállításhoz szétszerelték, |
| majd a Tettye-hegynél lévő vidámparkban állították ki, e hónap végén. |
| A szűk kanyarok miatt a felvontatás nem volt egyszerű, volt ahol a kanyarnál csákánnyal a hegyoldalt kellett bontani, |
| volt ahol az útmenti árok miatt a fölé helyezett vasúti talpfákon gördült a kerék. |
| A park bejáratánál öles fák állták az utat, Dr Borjáti Károly a park igazgatója már lemondott a repülőgépről, |
| amikor a műszakiak kitalálták, hogy daruval élire állítva pont befér. Így is történt, és szerencsére csak a |
| visszaállítás utolsó fázisában szakadt el a kötél. |
| A fáradozás megérte, az első évben több mint 200 ezeren látogatták meg a repülőgépet, a végén még padlót kellett cserélni. |
| Később Görbics Dezső, a Malév szerelője és társai (Lévai Endre, Temlejtner Imre festő, |
| Suszter Gábor betanított festő, Szabó István segédmunkás) |
| átfestették a repülőgépet. Ekkor kapta s hosszú feliratot, és az oldalkormányt kitöltő nemzeti zászlót. |
| Az 1990-as évek végén a repülőgép egyre rosszabb állapotba került, oldalkormányát leszerelték. |
| 2005-bem a Goldtimer Alapítvány a repülőgépet megvásárolta és speciális járművön Budaörsre szállította, |
| ahol elkezdődtek a felújítási munkálatok. |
| A felújítási munkák befejeztével, immár az eredeti katonai festést viselve került Szolnokra, a HA-LIX-ért cserébe. |
| További képek a www.repulomuzeum.hu homlapon láthatók. |
| 2021. november 12-én új helyére a Szolnokon létesült Reptára szállítják.
|
| 2022. Festésre vár a múzeumban.
HA-LIT
| A selejtezést követően, 1964. március 2-án Ferihegyről, a saját szárnyán, Szombathelyre repült. |
| Először a Turista Szállónál, majd a Gayer parkban állították ki, végül Tófürdőre a strandra került. |
| 1980-ban elbontották. |
| További részletek a honlap szerkesztőjénél, illetve retronom.hu index php node 15443 |
HA-LIU
| A selejtezést követően, 1964. május 20-án, több társával együtt átadták a Magyar Néphadseregnek. |
| Hadrendbe nem állították, így a saját kerekein, Ferihegyről, a Szentendrén lévő |
| Honvéd Kossuth Akadémia udvarára vontatták, |
| az Ivánszky Hubert vezette Malév műszaki szolgálat, és Kertész Gyula, |
| a Magyar Néphadsereg légierejének tisztjének a közreműködésével. |
| Az útvonalat előzetesen bejárták, de egy-két dologra nem gondoltak. |
| Az üres, benzin és más felszerelés nélküli repülőgép futószára kirugózott, |
| így az előzetesen mért értéknél magasabb volt, |
| ennek az lett a következménye, hogy az Aquincum mellett lévő vasúti híd alatt nem fért át, |
| komoly fennakadást okozva ezzel a közlekedésben. |
| A szemlygépkocsik még elfértek, de a nagyobb járművek és a buszok már nem. Az utasok leszálltak, |
| átsétáltak a híd alatt, és az ingajáratban közlekedő másik busszal folytatták útjukat. |
| Végül a kerekek leersztése után sikerült áttuszkolni a repülőgépe, majd ismét felpumpálás után folytatta útját. |
| A másik gond a buszmegállók oszlopai volt. Ezzel sem számoltak, így a haladás során le kellett dönteni, majd újra felállítani. |
| Már a cél előtt egy újabb akadály jött, egy gyaloghíd korlátja, ezt is le kellett vágni, majd visszahegeszteni. |
| Itt tartózkodása nem volt hosszú, 1968 februárjában a 22 AKÖV speciális járművén Szegedre az ottani vidámparkba szállították. |
| Szegeden 1968. február 14-én. |
| Kiállítva a vidámparkban fénykorában. |
| Sajnos értékét vesztve mostoha sorsra jutott, majd egy tűzeset következtében súlyosan kiégett. |
| 2001-ben a Goldtimer Alapítvány a helyi repülőtérre szállította, megmentve ezzel a feldarabolástól. |
| Közel évre rá 2002 januárjában a Goldtimer Alapítvány, bázisára, Budaörsre szállította, hogy feljavítás után Szolnokra |
| a múzeumba a HA-LIX helyére kerüljön. |
| A törzs szerkezetének súlyos rongálódása, és az időközben szintén megmentésre váró, |
| Pécs vidámparkjában pusztuló, de sokkal jobb állapotban lévő, néhai HA-LIS átvétele megpecsételte sorsát. |
| A Ferihegy Repülőgép Emlékparkban született HA-MAL Il-14-es felújító csoport, ma Repüléstörténeti Értékmentő Egyesület. |
| a megmentett orr-részt, a HA-LIX újrarepülésének 10-ik évfordulója alkalmára, ajándékként rendbehozta, és klubszobává alakította. |
HA-LIW
| 1957 nyarán több társával együtt a Malévhez került, de még ez időben a HA-LIG mellé‚ az MHS-nek lett átadva. Egy évre rá megkapta az egyedi festését. |
| 1964. április 24-én még ideiglenesen az üzemidejét még 6 hónappal meghosszabbították. |
| Időközben a Malév kivonta állományából a Li-2 típust, és három üzemképes replőgépet (HA-LIO, HA-LIV és HA-LIY) átadott az MHS-nek, így a HA-LIW nagyjavítása nem volt szükséges. |
| Budaörsön tárolták, hasznosítható berendezéseket, motorokat leszerelték. Egy filmforgatásra is használták 1966-ban. |
| Az 1966-ban a Mázsa téren kiégett HA-LIA helyére szállítják, egy kékre átfestett csíkos tisztasági festést kap és ott felállítják. 1973 még látható volt. |
| További részletek a honlap szerkesztőjénél. |
HA-LIX
| Az 1990-es évek közepén a Goldtimer Alapítvány, más példákat követve, |
| egy nagy utasforgalmi repülőgép üzembeállíását tűzte ki célul. |
| Hosszú külföldi és belföldi kutatások után, a legkedvezőbbnek a Szolnokon lévő 209-es számú Li-2 bizonyúlt. |
| Sikerült a Szolnoki Repülési Múzeum Alapítvánnyal egyezségre jutni, és 1997 júniusában elkezdőtek |
| az előkészítő munkálatok, a részegységek, motorok, szárnyak, vezérsíkok leszerelése és Budaörsre szállítása. |
| Szeptember 30-án a "fődarab", a törzs is útnak indult, majd október 1-én, hajnalban érkezett Budaörsre. |
|