Honlap frissítés 028. - 2023. december 29. – Festés, Történet -
WEB update 028. - 29 December 2023. - Festés, Történet (Paiting and History) -
Megjelent a Li-2 (HA-LIX) újrarepülésének 10. évfordulója alkalmából készült összefoglaló DVD.
Azon személyek, akik minimum 2000 Forinttal támogatják az alapítványt, egy DVD-t kapnak ajándékba.
Érdeklődni itt a honlapon, illetve info@goldtimer.hu címen lehet.
Észak-Koreában három különböző repülőtéren 18 darab Li-2 fedezhető fel a műhold felvételeken. Talán üzemképes még valamelyik.
1. A HA-LIFerencet baleset érte valahol 1947. július és 1949. augusztus 20. között.
3. Keresek fényképet a 70-es évek elején még meglévő, a Mázsatéren álló (Budapest, Kőbánya,) HA-LIW nevű Li-2-ről. A 70-es évek eleje érdekel, de a „Kispilóta” vendéglős (HA-LIA) képek is jöhetnek.
4. A vidéki városokban kiállított repülőgépek későbbi sorsáról keresek adatokat. Természetesen a fényképeket is várom.
Ha a fenti gépekről rendelkezik információval, kérem jelezze itt!
Típusa: | Li-2T |
A gyártás ideje és helye: | 1950. augusztus 16. Taskent, 84-es számú repülőgépgyár. |
Gyártási száma: | 18439306 |
Magyarországra érkezett: | 1951. október 10-én |
Első felhasználó: | Magyar Néphadsereg |
Dátum szerinti eseménylista:
1954-ben | 306-os fedélzeti jelzéssel repül. |
1957. április 27. | Légialkalmassági bizonyítvány kiállítása, mint 24 férőhelyes utasgép, ekkor 1820 leszállása és 1137 óra 28 perc repült ideje van. |
1958. január 24. | MALÉV-szolgálatban. 14 személyes, majd 21 személyes utasgép 2195 leszállással és 1417 óra 51 perc repült idővel. |
Utasváltozat | |
Üres tömeg: | 8215 kg |
Felszállótömeg: | 10900 kg |
Teherváltozat | |
Üres tömeg | 7795 kg |
Felszállótömeg | 11500 kg |
1964. január | Lekonzerválva. |
1964. május 20. | A Magyar Néphadseregnek visszaadva. |
1964-ben | Selejtezték, majd Szentendrére került. |
1968. február | Egy hosszú vontatás után Szegeden, a Vidám Parkban lett kiállítva. |
2001. augusztus | Mivel a törzs gyújtogatás miatt kiégett, a gépet Budaörsre szállították. |
2007. | Szétbontották, mert nem volt javítható. Orr-része Budaörsön maradt. |
2011. | A megmaradt orr-részét klubszobává alakította a HA-MAL csapat. |