Honlap frissítés 028. - 2023. december 29. – Festés, Történet -
WEB update 028. - 29 December 2023. - Festés, Történet (Paiting and History) -
Megjelent a Li-2 (HA-LIX) újrarepülésének 10. évfordulója alkalmából készült összefoglaló DVD.
Azon személyek, akik minimum 2000 Forinttal támogatják az alapítványt, egy DVD-t kapnak ajándékba.
Érdeklődni itt a honlapon, illetve info@goldtimer.hu címen lehet.
Észak-Koreában három különböző repülőtéren 18 darab Li-2 fedezhető fel a műhold felvételeken. Talán üzemképes még valamelyik.
1. A HA-LIFerencet baleset érte valahol 1947. július és 1949. augusztus 20. között.
3. Keresek fényképet a 70-es évek elején még meglévő, a Mázsatéren álló (Budapest, Kőbánya,) HA-LIW nevű Li-2-ről. A 70-es évek eleje érdekel, de a „Kispilóta” vendéglős (HA-LIA) képek is jöhetnek.
4. A vidéki városokban kiállított repülőgépek későbbi sorsáról keresek adatokat. Természetesen a fényképeket is várom.
Ha a fenti gépekről rendelkezik információval, kérem jelezze itt!
| Típusa: | Li-2T |
| A gyártás éve és helye: | 1949. |
| Gyártási száma: | 18433109 |
| Magyarországra érkezett: | 1949. szeptember 12-én |
| Első felhasználó: | Magyar Néphadsereg |

Dátum szerinti eseménylista:
| A nyilvántartásban S-101 jelzéssel szerepelt, de | |
| az időközben megváltozott jelzésrendszer miatt ez már nem kerültek felfestésre. | |
| Átvételt követően, néhány nap múlva, 13-án Mátyásföldre repülték át | |
| a repülőgépet, ahol az I. Önálló Szállítórepülő Raj kötelékében | |
| a pilóták képzésében szolgált. Rövidesen intézkedés történt az egyes repülőgépek | |
| felhasználását illetően, így a 109-es a szállító feladatokat látta el. | |
| A Rákóczi Hadrend keretében magalakult a 16. Vegyes Repülőszázadhoz került, | |
| előbb Szolnokon, majd 1950. május 7-ével bezárólag a megüresedet | |
| Budaörsi repülőtérre repült. | |
| 1951. július 29-szeptember 11. | Belső utastér átalakítást végeznek rajta, hogy "kormányképként" teljesítsen szolgálatot. |
| 1951. október 1. | Budaörsön megalakult 49. számú Önálló Szállítórepülő Századhoz kerül. |
| Személyzete kezdetben A. Jakovlev őrnagy vezette csapat, majd Fritz János főhadnagy, Sebők Zoltán főhadnagy pilóták, | |
| Szedő Lajos főhadnagy megfigyelő, Ágoston Lajos törzsőrmester rádiós, Szabó István hadnagy hajózó szerelő, Talabér lajos főhadnagy műszaki kiszolgáló. | |
| 1952 nyarán | A repülőgép állomáshelye Tökölre kerül. |
| 1954-ben | 109-es fedélzeti jelzéssel szolgálatban. |
| 1974 | Hadrendből kivonják, selejtezik. |
| 1975 | Zánkai Úttörőtábor haditechnikai parkjában látható. Kezdetben az MHSz keretén belűl rádióamatőr állomásként is működött, azonosítója HA-30 Y. |
| később a hadizöld 1975-ös kiállítási oldalszámot viselő repülőgépet fémszínre festik. | |
| 1989. május 2. | Döntés született a bontásról, 1991-ben már nem volt a helyén. |
